jueves, noviembre 22, 2007

THURSTON MOORE: TREES OUTSIDE THE ACADEMY


El disco en solitario de Thurston Moore, de Sonic Youth se titula Trees outside the academy. Sirve para todo, días soleados, lluvia, nieve. Lo puedes escuchar en casa, en el salón o en el lavabo, en la calle o en el coche. Se acopla a tu estado de ánimo y te arropa. Es sincero y vibrante, las guitarras son correosas pero mayormente acústicas, tensas como siempre, hay un espíritu relajado pero no encantado.
No es Sonic Youth porque no lo pretende, es distinto pero no opuesto. Me encanta este disco.
Lo vi en la tienda y lo compré. Pam. Tuve la intuición de que sería grande y lo es. Ahora en la radio decían que hay que aprender a fiarse de vez en cuando de la intuición. Olerla y arriesgarte un poquito. Aunque comprar este disco no era un riesgo en absoluto.

TEMPS.

Em preocupa el pas del temps, un dia és diumenge, i en no res, ja torna a ser diumenge. Quan era petit això em semblava meravellós, volia dir que els dies de cole acabaven ràpid i de seguida era divendres (al cole, els divendres a mi m´agafava el que els meus amics deien que era "la fiebre del viernes", i em posava a saltar i cridar com una puta, a xisclar i fer carotes, eren els nervis d´acabar el cole, suposo...).
Quan arribes a casa has de fer una valoració del dia i assegurar-te de que l´has aprofitat, que, com en les bones pelis, les bones narracions, el temps gastat ha servit per avançar en alguna cosa. És l´única defensa dels qui, quan fem els trenta (o les vint-i-cinc, o l´edat que sigui), ens rallem amb això del temps. Es que t´ho juro, els dies s´escapen.
Ara que ho sé, els dies s´escapen, també invirteixo menys temps en recordar coses o perdre´m en el passat. Si puc, deixo que la vida m´arrossegui, ara que bufa un vent lleuger i ningú ha destapat el desguàs, perquè llavors l´aigua et porta al fons ben negre del forat en un sospir, i a la teva banyera ja no hi queda aigua, i llavors, the end.