martes, mayo 20, 2008

ORGÍAS

Max Mosley, vaya tipo. El presidente de la Federación Internacional de Automovilismo (FIA) se monta orgías sadomaso con estética nazi, da latigazos en el culo de quién tenga delante y se los dan a él, pero, ups, alguien lo graba todo por un móvil. Y ahora, por arte de magia, todos le hemos visto jugueteando con el látigo delante de unas cuantas muchachas con el culo en pompa, una de ellas, la mistress de la orgía (la que reparte estopa, vamos) la esposa de un destacado miembro de los Servicios Secretos Británicos. Menudo culebrón. Ahora el mundo pide la dimisión y la cabeza del bueno de Mosley, que se niega a dimitir de su cargo mientras dice que bien, él estar ahí estaba, pero lo de "orgía nazi" es mentira, que eso de nazi no tenía nada. El mundo pues, ha convertido a Mosley en la versión payasa del monstruo de Amstetten, en una muestra más de la hipocresía humana: Mosley dimite, pero si puedes envíanos el video entero. Sin embargo él ya hace bien en aguantarse en el cargo, es más, yo le recomendaría montar otra orgía en el próximo Gran Premio de Mónaco, delante del Casino, si puede ser con pollas hinchables con forma de esvástica y un enano de grandes huevos con bigotito de Hitler. Que disfrute y luego nos lo cuente, porque el mundo tiene mucho que aprender. No tuvimos suficiente con convertir algo tan íntimo como una mamada a un presidente en una cuestión moral y política para todos los públicos, que ahora hacemos lo mismo con las diversiones privadas de un ciudadano. Es entrar de nuevo en consideraciones del tipo: ¿Me hace peor persona que tú follarme a una chavala vestida de oficial de las SS? ¿Qué coño te importa lo que haga con mi vida? ¿Se critica de igual forma al que mira con deleite películas de guerra ambientadas en la Segunda Guerra Mundial, al aficionado a coleccionar cromos de la época, al estudioso del mundo nazi, al que tiene en su casa maquetitas de los cazas de la Luftwaffe? ¿Ofendo a alguien si me disfrazo de Goering en mi puta casa? La opinión pública, de la mano del periodismo de la peor calaña, ha penetrado de tal forma en la vida privada de las personas que hasta juzga y condena. Y lo que me cocino entre las cuatro paredes de mi casa me lo juzgo y me lo condeno yo. Por tanto Max, ponte tus mejores galas y dale duro con el látigo.

MUDCRUTCH: "MUDCRUTCH" (2008)


Hi ha discos que abans de comprar-los, a la tenda, ja els olores, ja els sents al teu cap i ja saps que seran extraordinaris. Quan l´altre dia vaig entrar al Revolver i allà a les novetats vaig veure el disc de Mudcrutch, no va fer falta gaire més, el era CD allà, amb la seva estranya portada, i un nosequé (un "quelcom" que els qui s´ho baixen tot per internet no poden sentir, I´m sorry) que dèia que aquell seria el disc de l´any.
Mudcrutch era la banda que va formar un Tom Petty post adolescent abans de convertir-se en el Tom Petty que tots coneixem, sempre acompanyat dels seus Heartbreakers. Una banda de joventut, una de les milions de bandes que es queden en no res. Ara que Petty podria dormir-se en gires tranquiles pel seu país, sense tan sols haver de gravar música nova, en una reacció instintiva i sorprenent als seus 58 anys (que em recorda al gir radical que ha pres la música de Nick Cave, de 50 anys, amb el disc de "grup" de Grinderman, Cave, en comptes d´envellir entre balades al piano ha decidit agafar la guitarra eléctrica i fotre més soroll i caos que mai), ara donçs, Petty ha reunit als Mudcrutch, aquesta la seva banda primerenca. Per tant, al Revolver no vaig comprar el nou disc de Tom Petty & The Heartbreakers, sino el debut dels Mudcrutch, on acompanyen a Petty les dues peces fonamentals dels Heartbreakers, Mike Campbell i Benmont Tench, guitarra i piano respectivament, a més de Randall Marsh, batería, i Tom Leadon, guitarres i veus amb Petty. No, aquí no hi ha temps de viure de rentes, ara és el moment de construir, de tornar a permetre´ns el luxe de ser joves de nou. Ells ho han aconseguit. Mudcrutch és un disc preciós, necessari perqué et meravella des del principi (com aquelles reaccions que creava el Tomorrow the green grass, dels Jayhawks). Shady Groove i Scare Easy són un inici que mai paro d´escoltar. El so, l´actitud, la frescor (el disc el van grabar a sac, en pocs dies, sense punyetes), les melodies perfectes, de porcellana, com nomès les crea i les canta en Tom, i després, la resta del disc, un passeig pel country de posta de sol, pel rock, per improvisacions lluminoses com a Crystal River, deu minuts de joia i delicadesa, i The wrong thing to do, un rock segur, d´escola; de vegades sembla que estiguis devant de la millor versió del Sweetheart of the rodeo dels Byrds, és el country elecrificat però net, so de Rickenbaker, pur, melós, com a Queen of the go-go girls. Jo no escoltava un Tom Petty millor des de Echo, i d´allò fa deu anys. Hi han coses tan clares, tan poc discutibles, i aquest disc ho és, nomès pots lloar-lo, i esperar que li agradi a quanta més gent millor.